menu

hlavní strana  I  mapa stránek  I  ke stažení  I  by stucka 2008

novinky  
 
 

kdo jsem

 

Jmenuji se Josef Srnský jr., nar. 20.03.1973 a jsem z Vrchlabí. Svou sportovní kariéru jsem začal již ve svých 10 letech v závodech minikár. V tomto sportovním odvětví jsem nabíral cenné zkušenosti, které mi pomohly k zisku několikanásobného přeborníka vč kraje, několikanásobného vicemistra čr a v roce 1988 jsem získal titul nejvyšší - přeborník čr.

Za mnohé vděčím svému otci, který byl v sedmdesátých letech součástí známé soutěžní posádky v rallye (Srnský - Syrovátko) a tudíž mi mohl předat své cenné zkušenosti a rady.

V roce 1998 jsem poprvé usedl za volant závodního vozu škoda felicia a 1300 cm3 v automobilových závodech do vrchu.

Hlavním cílem bylo seznámit se s atmosférou závodů, auto pokud možno nerozbít a nabrat co nejvíce nových zkušeností. Konečné 11. místo ve třídě a do 1300 cm3 bylo vhodným odrazovým můstkem do sezóny 1999.

Sezóna 1999 začala pro mě až nečekaně dobře, když po několika třetích a druhých místech přišlo i vítězství. V celkovém umístění v mistrovství čr jsem získal 2. místo, když 1. místo obsadil nepoměrně silnější vůz škoda felicia kit car.

Pro sezónu 2000 se nám podařilo vůz připravit v úpravě minikit a úprava, která se týkala hlavně motoru a vstřikování řízené počítačem, přinesla potřebné zvýšení výkonu. Celkové 3. místo v konečném pořadí v mistrovství čr potvrdilo naše očekávání.

 

Velice se našemu týmu podařil vstup do sezóny 2001, když jsem v prvních závodech na Masarykově okruhu v Brně obsadil první a druhé místo. Pro další závody jsme vůz obohatili o šestistupňovou převodovku a začal tvrdý boj o umístění na stupních vítězů. Boj proti daleko silnějším soupeřům byl úspěšný a ještě před posledním závodem byla teoretická šance na celkové druhé místo. Bohužel ze závodu jsem musel odstoupit pro poruchu převodovky a v celkovém pořadí jsem obsadil 4. místo.

 

Časté úspěchy nás provázeli i sezónou 2002 a pravidelně jsme střídali medailová umístění, bohužel kromě postu nejvyššího. Celkově se vozy technicky vyrovnaly a několikrát o umístění rozhodovaly setiny sekundy. První polovina sezóny nám dávala dobrou šanci na skvělé umístění v celkovém pořadí, ale den před závody v Lanškrouně jsem dal přednost narození mého syna Filípka s tím, že vše doženeme ve Vsetíně. Bohužel ve vsetíně hned v první jízdě upadl sací ventil a body, které jsme potřebovali k dobrému umístění, byly rázem pryč. Celkové páté místo v pořadí mčr dobře nedokumentuje jinak úspěšnou sezónu, ale o to více motivace jsme měli do sezóny příští – 2003.

 

Pro sezónu 2003 jsem měl k dispozici škodu felicii kit car a 1400 cm3, kterou jsme s mým otcem mohli s přispěním Škody Motorsport postavit. V průběhu sezóny si auto prodělalo téměř všechny dětské nemoci počínaje upadlým lankem plynu a konče prasklou palivovou lištou. Pokud vše fungovalo jak mělo, tak jsme vždy bojovali o posty nejvyšší. Na konci sezóny přišlo životní rozhodnutí ohledně bydlení a kit musel do světa. Asi nemusím nikomu vysvětlovat, jak mi bylo, když auto odjíždělo na „cizím“ vleku. V tu chvíli jsem si uvědomil, že závodění musím na pár let pověsit na hřebík a nebudu již závodit s autem, o kterém jsem vždy snil.

 

Bohužel z časových a finančních důvodů se závodní přestávka protáhla déle, než jsem čekal. Nakonec jsem se jako zarytý „škodovák“ rozhodl pro renovaci škody 130 lr/h. Vše začalo 19.12.2007 a mým cílem bylo na jaře vyjet. To jsem ale netušil, co vše mě bude čekat. Kompletní oprava karoserie, nové nápravy, nebo příprava před finálním lakem, byly opravdovým oříškem.

 

Nyní je vůz za přispění sponzorů, přátel a kamarádů konečně na světě! První ostrý start bude na jaře 2009, ale už teď vím, že za to úsilí to stálo.

 

Takže mi držte pěsti, ještě jednou díky sponzorům, všem známým, kamarádům a hlavně rodině!

 

V dalších sezónách bych rád opět bojoval o posty nejvyšší, ke kterým mi třeba pomůže právě i Vaše spolupráce. Díky.

 

kdo jsem
technika
závody
foto
video
team
kniha návštěv
odkazy
kontakt

 

PARTNEŘI TEAMU:

 TOPlist