závody > komentáře k závodům > vrchlabí/benecko 2010
Rok se s rokem sešel a opět byl před námi náš domácí podnik
Benecko. Jelikož Vrchlabí a okolí je bezesporu jednou z kolébek
slavných mužů na rychlých strojích, bylo již předem zřejmé, že
zdejší trať navštíví mnoho příznivců automobilového sportu i
mnoho bývalých závodníků. Samozřejmě v této atmosféře jsme
doufali v co nejlepší výsledek a chtěli jsme domácím divákům
dokázat, že naše průběžné vedení ve třídě H-1300 není jen
pouho-pouhý výstřelek do tmy, ale že je to výsledek píle a
vytrvalosti po celou sezónu s potřebnou dávkou štěstí, bez
kterého se úspěchu dosáhnout nedá.
Na krásné, ale zároveň velmi náročné trati, jejíž start je ve
Vrchlabí a cíl na Křížovkách, lze mnoho získat nebo také mnoho
ztratit. Významnou roli zde hraje počasí, které se tento víkend
opravdu povedlo. Asi Krakonoš nad námi držel ochrannou ruku.
Sobotní ráno začalo jako vždy dvěma tréninkovými jízdami. Vše
probíhalo plynule bez závažnějších problémů. Po krátké pauze na
oběd se začalo startovat do první závodní jízdy. Podél celé tratě
jsem vnímal diváky, jak fandí a bylo to znát i na výsledném čase.
Po první jízdě jsem byl v čele s velkým náskokem před J.Vosmekem
také na Š 130 LR/H a těsně třetím A.Muzikantem na Š130 RS. Čtvrtý
pak byl můj otec J.Srnský st. na jeho legendární Š 110 R.
Před druhou závodní jízdou byly karty rozdané, pouze v případě
Vosmek – Muzikant se schylovalo k velkému boji.
Já jsem nakonec se svou LRkou vyhrál, po tvrdém boji nakonec druhé
místo uhájil J.Vosmek před třetím A. Muzikantem a bramborová
medaile tentokrát čekala na J.Srnského st.
V neděli vše probíhalo v podobném duchu jako v sobotu. Pouze A.
Muzikant měl na své RS problém s prasklým sáním, proto do druhé
jízdy nenastoupil a problémy se nevyhnuly ani M.Rejlovi jedoucímu
na stejném voze, který vyndával své ojnice dírou v olejové vaně.
Konečné pořadí v nedělním závodě bylo následující: 1.J.Srnský jr.,
2.J.Vosmek a 3.J.Srnský st., který si pohár svým výkonem určitě
zasloužil.
Mé vítězství zároveň přineslo 2x druhé místo v absolutní
klasifikaci historických vozů, když rychlejší byl pouze I.Král na
dvoulitrovém VW Golf !
Podtrženo, sečteno! Tento závod hodnotím po všech stránkách jako
jeden z nejlepších v této sezóně a pevně doufám, že promotér Edda
Patera nebude muset tuto nádhernou trať vyškrtnout ze svého
kalendáře pro rok 2011, tak jak naznačoval. Zároveň pro náš tým to
pro letošek byl poslední závod a doufám, že příští rok bude stejně
úspěšný jako ten letošní.
Děkuji všem sponzorům, známým, rodině a mým mechanikům, kteří se
na úspěchu podíleli stejnou měrou.
Díky!
J.S.
SRNSKÝ
sport
team
|